Thursday, September 29, 2011

Info Teknikal : Komponen Sistem Bunyi


ALESIS MidiVerb 4 Multi-Kesan Processor 
Bergema ] 

Beri bunyi perasaan yang lebih luas atau lapang 
Delay Digital 
Menyediakan satu atau lebih gema bunyi asal. 
Satu set tunda bagi hanya membuat 10 hingga 30ms penuh bunyi, seperti dua orang menyanyi. 
Kelewatan yang lebih besar daripada 40ms jelas ketara. 
Multi-paip kelewatan memberikan echo mengulangi. 
Dalam auditorium yang besar di mana sistem pembesar suara utama tidak mencukupi untuk meliputi seluruh kawasan penonton, speaker tambahan boleh diagihkan kepada bahagian-bahagian lain dari bilik. Kelewatan Digital digunakan untuk melambatkan bunyi yang dihantar kepada speaker diedarkan supaya penonton mendengar bunyi dari speaker utama dan bunyi dari pembesar suara yang diedarkan pada masa yang sama. Jika semua pembesar suara yang diedarkan adalah jarak yang sama dari speaker utama, Kelewatan tunggal boleh digunakan. Jika pembesar suara yang diedarkan pada jarak yang berbeza, Kelewatan pelbagai diperlukan. 

Multi-Kesan Processor 

Menyediakan pelbagai kesan yang besar dalam unit tunggal. 
Biasanya termasuk berkumandang, kelewatan kelewatan, multi-ketuk, korus, bebibir, getaran, vibrato, pintu pagar, dan kesan-kesan lain. 
Beberapa unit membenarkan kesan digabungkan. 
Beberapa unit membenarkan anda untuk program kesan anda sendiri (jika anda tahu bagaimana). 

Compressor / penghad 

Amat berguna untuk pelaku yang suara berbeza-beza dari sangat tenang sangat kuat, yang berada di luar julat dinamik sistem bunyi. 
Pemampat / penghad mengurangkan julat dinamik bunyi. Hal ini membolehkan suara yang rendah bunyi melalui berubah, tetapi bunyi yang kuat dikurangkan dalam tahap. 
Pemampat / penghad boleh digunakan untuk mencegah lebih memandu penguat kuasa. Ini menghalang kerosakan peralatan penyelewengan dan mungkin. 

Gate 

Amat berguna untuk menghapuskan bunyi latar belakang tahap rendah 
Menyimpan isyarat menutup sehingga isi padunya mencapai ambang pra-set, maka ia dihidupkan. Apabila isyarat menjadi tenang lagi ia dimatikan. Proses ini berlaku dengan cepat dan boleh digunakan untuk menghapuskan bunyi latar belakang apabila orang yang tidak bercakap (walaupun antara perkataan). 

0 comments:

Post a Comment

Tutorial menghasilkan wallpapers